Ćwiczenia fizyczne

Podstawowym celem ćwiczeń fizycznych jest utrzymanie sprawności fizycznej oraz zdrowia, a także bardzo często doskonalenie umiejętności atletycznych. Częste ćwiczenia pomagają w zapobieganiu wielu chorób (rak, choroby serca, choroby krążeniowo – naczyniowe, cukrzyca typu drugiego, otyłość i bóle pleców.
Ćwiczenia można podzielić ze względu na wywoływany efekt na:
– ćwiczenia elastyczne (rozciąganie), które poprawiają ruch mięśni i stawów
– aerobik (spacerowanie, bieganie), które poprawiają wydajność sercowo – naczyniową
– anaerobic (ćwiczenia siłowe oraz sprint), które podnoszą siłę mięśni
Ćwiczenia fizyczne są istotne ze względu na utrzymanie prawidłowej wagi, zdrowych kości, mięśni i stawów, dobre samopoczucie oraz zminimalizowanie konieczności podania się operacjom chirurgicznym, wzmocnienie systemu odpornościowego. Znaczącą role oprócz ćwiczeń odgrywa także dieta. Dlatego tak ważne jest aby ćwiczenia połączyć z odpowiednią dietą , która pomoże w regeneracji organizmu. W sytuacji braku diety organizm rozpoczyna głodowanie i w celu przetrwania spala zapasy tłuszczu. Z przeprowadzonych badań wynika iż przesadne odchudzanie i ograniczanie kalorii negatywnie wpływa na produkcję hormonu tarczycy. Podobny skutek jak ćwiczenia fizyczne powoduje odpoczynek i regeneracja, dlatego też przesilanie organizmu i mało odpoczynku nie da pożądanego rezultatu ćwiczeń. Zaniedbanie diety lub ćwiczeń powoduje zazwyczaj pogorszenie stanu zdrowia.
W początkowych etapach ćwiczeń możliwe jest pojawienia się zakwasów będących wynikiem skurczy ekscentrycznych.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s